Diskusija:Krievijas Impērija

Vikipēdijas lapa
Jump to navigation Jump to search

Pilnīgi aplam uzlikts, ka pēc Krievijas impērijas bija PSRS, jālabo. --Feens 21:12, 11 martā, 2007 (UTC)

Kas tad bija pēctecis Krievijas impērijai? Vai tad pirms PSRS pastāvēja arī kāds cits valstisks veidojums? Taču nejau Krievijas padomju sociālistiskā federatīvā repulika! --Juris Yunuş Tiltiņš 21:28, 11 martā, 2007 (UTC)
PSRS tika nodibināta 1922. gadā, tātad, kas tad bija starp 1917. gadu un 1922. gadu? Manuprāt bija divas valstis - Pagaidu valdības Krievijas republika un, jā, KPFSR. --Feens 21:46, 11 martā, 2007 (UTC)
Rakstot par šo tēmu varētu lietot vārdu savienojumu Padomju Krievija, kā tas ir iegājies literatūrā, jo tas ir pietiekoši skaidrs jēdziens, taču faktiski neizsaka neko par Krievijas iekšējo struktūru un iekārtu.--Zummis 07:58, 12 martā, 2007 (UTC)
Iespējams, ka piekrītu par Padomju Krieviju. Es šeit nosaucu aptuvenus nosaukums, jo galvenais, kas man likās nepareizi, ka pēc Krievijas impērijas uzreiz nāk PSRS. Par nosaukumiem jāveic izpētes darbs, jo, kā saucās Krievija Pagaidu valdības laikā, es nezinu (literatūrā parasti ir vienkārši Krievija). Iespējams, pat, ka šim periodam arī der Padomju Krievija. --Feens 08:08, 12 martā, 2007 (UTC)

Viss ir paskaidrots Krievijas vēstures lapā:

  • līdz 1917. gada 1. septembrim - Krievijas Impērija;
  • līdz 1918. gada 10. janvārim - Krievijas Republika;
  • līdz 1990. gada 19. jūnijam - KPFSR;
  • līdz mūsdienām - Krievijas Federācija.

--Juris Yunuş Tiltiņš 11:14, 12 martā, 2007 (UTC)

Nu lūk, es jau par to pašu, - ka pēc Krievijas Impērijas nāca Krievijas Republika, bet tabulas augšpusē rakstīts, ka PSRS un PSRS karodziņš, kas, manuprāt, ir nepareizi. --Feens 22:35, 12 martā, 2007 (UTC)
Bet tikai nesaprotu, kādēļ bilde no commons nerādās??? --Juris Yunuş Tiltiņš 23:14, 12 martā, 2007 (UTC)
Krievijas PFSR karogs

Greater Coat of Arms of the Russian Empire 1882-1917 (mass replacement)[labot pirmkodu]

On these two pages, published a letter from the Chief Heraldry Master of Russia. It is dated 2006. http://www.rus-deco.com/vp/JS-Lib/CustomerSites/Common/view_larger.htm?src=http%3A%2F%2Fwww.rus-deco.com%2F510_500_csupload_20087015.jpg%3Fu%3D553230982

http://www.rus-deco.com/vp/JS-Lib/CustomerSites/Common/view_larger.htm?src=http%3A%2F%2Fwww.rus-deco.com%2F514_500_csupload_20087025.jpg%3Fu%3D3016084680

At the present moment is initiated his replacement to this picture without a single mistake and the author's portrayal: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Greater_Coat_of_Arms_of_the_Russian_Empire_1700x1767_pix_Igor_Barbe_2006.jpg Earlier, the authors insisted on the presence of yellow in the figure dies with his name. For VIKI author has made an exception. However, the file with a yellow bg can remain - it has more resolution. References to it are optional for connoisseurs. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Greater_coat_of_arms_of_the_Russian_empire_IGOR_BARBE_1500x1650jpg.jpg All files are located here: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Greater_Coat_of_Arms_of_the_Russian_Empire

THNKS!

Barbe Igor (talk) 09:45, 24 March 2011 (UTC)


Errors are very much ... The work was conducted 1.5 years. Important task of work - fixing bugs and improving the drawing. Let's start ... 1. How many roses in the arms of Finland (official Blason)? Should be eight, but in the old figure of seven. 2. Where directed Halberd in the arms of Yaroslavl? (Must be directed upward, and at the old figure, it is directed downward). ........... 30. What color is the lining of the Astrakhan crown? (should be green, and figure on the old lining is red.)

Thank you!

In any case, thank you for your sincere attention to matters of heraldry. Read more references to a letter from the Chief Heraldry Master of Russia.

Best regards!

Igor Barbe Barbe Igor 15:39, 25 martā, 2011 (UTC)

"impērija" vai "Impērija"[labot pirmkodu]

Vai arī šeit valsts nosaukumam jābūt ar mazo burtu, ja jau pašā ievadā tiek runāts par nosaukuma iedibināšanu. Cik noprotu, praksē mazo burtu lieto tad, ja terminu "impērija" lieto aprakstoši (kad tas nav oficiālā nosaukuma daļa). Šis, manuprāt, nav tas gadījums. --Kikos (diskusija) 21:58, 26 maijā, 2014 (EEST)

Nesaku, ka šādi ir pareizi, bet Latvijas enciklopēdijā vienā šķirklī ir "iestājies Krievijas impērijas armijas dienestā". --FRK (diskusija/devums) 20:52, 31 maijā, 2014 (EEST)
lai arī krievu vikipēdijā ir ar mazo, es domāju, ka šeit nepārprotami ir runa par valsti, kas tieši šādi arī saucās (Россійская Имперія) nevis par kādu abstraktu vēlākieviestu aprakstošu apzīmējumu (Ahemenīdu impērija). līdz ar to man nav saprotams, kādēļ šeit netiek lietots lielais burts valsts nosaukumā. ja mans viedoklis ir atbalstāms, tad es pat ieteiktu padomāt, vai to nevar robotizēti ieviest uzreiz visos simtos lapu. viedokļi? @Edgars2007: @Kikos: @Feens: --Biafra (diskusija) 16:57, 7 novembrī, 2014 (EET)
Manuprāt, rakstam jāsaucas Krievijas Impērija, bet citos rakstos var būt arī ar mazo (kā valsts neaoficiāls apzīmējums). --Feens (diskusija) 18:25, 7 novembrī, 2014 (EET)
Vispār mani pārsteidz, ka runa par nosaukumu ir tikai tagad (8 gadus pēc raksta izveides) ... Visā visumā atbalstu nosaukuma maiņu, vismaz pašlaik nespēju iedomāties iemeslus nedarīt to, kaut gan Latvijas enciklopēdija (un gan jau arī citi pietiekami autoritatīvi mūsdienu avoti latviešu valodā) domā citādāk. Vispār tas lielo sākumburtu jautājums vispār tāds sāpīgs; bez maz vai — cik [gramatikas] grāmatu, tik daudz dažādu variantu (bišku pārspīlējot).
P.S. Ar vienu veidni var sapingot neierobežoti daudz cilvēkus, Biafra, skatīt šeit. --FRK (diskusija) 21:51, 7 novembrī, 2014 (EET)

Nepatiesa Krievijas impērijas karte[labot pirmkodu]

Iebilstu pret Russian_Empire (1914) lietojumu latviešu valodas Vikipēdijā, jo tā satur nepatiesu informāciju par patieso KI teritoriju 1914. gadā, bet gan nerealizētās 19. gadsimta impēriskās ambīcijas. Piemēram, Buhāras emirāts 1914. gadā bija KI protektorāts, bet Aļaska un Mandžūrija vairs nebija KI kontrolē. Valahijas un Persijas ziemeļdaļas kā ietekmes zonu iezīmēšana arī ir tendencioza.--Pirags (diskusija) 2019. gada 29. maijs, plkst. 00.25 (EEST)